آموزش افزایش رتبه الکسا

آموزش افزایش رتبه الکسا

آموزش افزایش رتبه الکسا

*الکسا بطور خلاصه یعنی رتبه بندی سایت ها.

در الکسا ۲ نوع رتبه بندی داریم .

۱) رتبه بندی جهانی : رتبه سایت در بین تمام سایت های جهان

۲) رتبه بندی کشوری : رتبه سایت در کشور شما را نشان میدهد . بفرض مثال در این تاریخ در ایران سایت هایی مثل گوگل ، آپارات ، ورزش ۳ ، دیجی کالا جزو رتبه های برتر ایران در رنکینگ الکسا میباشند

در آموزش افزایش رتبه الکسا با الکسا بیشتر آشنا شوید

 

چگونه رتبه الکسا سایت خود را پیدا کنیم؟

فقط کافیست وارد سایت https://www.alexa.com/siteinfo شوید . در قسمت enter site ادرس سایت خود را وارد کنید و بر روی گزینه analysis کلیک کنید.سپس الکسا یک سری داده آماری به شما نمایش میدهد که مربوط به سایت شما میباشد.

اما بعضی اوقات میخواهید رتبه چندین سایت را مشاهده کنید و این کار بسیار زمان بر میباشد . الکسا یه افزونه رو فراهم کرده که با نصب بر روی مرورگر ها میتوانید کاملا سریع رتبه هر سایت را ببینید . کافیست به ادرس https://www.alexa.com/toolbar بروید و این افزونه را نصب کنید. آموزش افزایش رتبه الکسا

 

تاریخچه شرکت الکسا :

یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. رتبه الکسا بعد از پیج‌رنک گوگل، برای صاحبان وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده‌است.

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و… به صورت رایگان در نظر گرفته‌است. همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آن‌ها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در مه سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده‌است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به‌طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌ها اقدام کرده‌است. آموزش افزایش رتبه الکسا در پایین صفحه

 

افزایش رتبه الکسا :

باتوجه به اینکه در ایران بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ محصولات و وبسایت خود از رتبه و آمار الکسا برای انتخاب وبسایت تبلیغ‌کننده استفاده می‌کنند، از چند سال گذشته روش‌هایی برای افزایش دروغین رتبه الکسا به وجود آمده‌است. روش پاپ آپ هرچند از رتبه سایت مبدأ می‌کاهد اما رتبه سایت تبلیغ شده را به شکل کاذب بهبود می‌بخشد. در واقع باید به موارد دیگری جر رتبه الکسا نیز مانند مدت زمان حضور کاربران اینترنتی در سایت توجه کرد.

 

چند نکته برای افزایش رتبه در الکسا :

  1. نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.
  2. ویدجت رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید (Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.
  3. دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
  4. می توانید در الکسا برای سایت خود نوار ابزار اختصاصی درست کنید و ابزارهای مورد نیاز از جمله لینک صفحه فیس بوک و توییتر خود را روی آن قرار دهید و این نوار ابزار را برای دانلود کاربرانتان روی سایت قرار دهید.
  5.  اگر در یک شرکت یا کافی نت کار می کنید نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی قرار دهید.
  6.  به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
  7.  در مورد الکسا در سایت خود بنویسید. مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند. بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .
  8.  کاری کنید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها خودنمایی کند.مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند و آن ها با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بگذارید.
  9.  مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.این چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.
  10.  در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند. خودتان با مراجعه به ۵۰۰ سایت برتر الکسا این موضوع را قضاوت کنید . من پیشنهاد می دهم اگر وقت یا گنجایش لازم برای این کار را دارید آن را انجام دهید.
  11. یک قسمت ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید.این یک روش  جذب کننده  برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است.
  12. یک Digg یا Stumbled درست کنید و لینک مطالب خود را در آن قرار دهید. . این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
  13. از  تبلیغات پرداخت برای هر کلیک ( PayperClick ) استفاده کنید. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.
  14. یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.
  15. مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید. تابحال یک مطلب همواره از موتورهای جستجو بازدید داشته است ؟ یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.
  16. در سایت ها و انجمن ها بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها.یک نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی را به سوی وب سایت شما تحریک می کند که میتوانند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.
  17. فرستنده های مطالب را استخدام کنید تا روی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به سادگی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.
  18. به مدیران کافی نت ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها قرار دهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.
  19. از MySpace و فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید.
  20. از سایتهای افزایش بازدید استفاده کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.

**********

شما میتوانید برای افزایش رتبه الکسا خود با مدیران بخش سئو و بهینه سازی سایت آچار فرانسه در ارتباط باشید

لینک کوتاه:

https://a4fran3.ir/?p=14855

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

مطالب تصادفی