وب کش (webcache) چیست ؟

وب کش (webcache) چیست ؟

وب کش (webcache) چیست ؟

شاید در مورد کش (cache) شدن و یا تعریف آن تا به حال شنیده باشید اما قصد دارم کمی در مورد کش شدن صفحات وب سایت ها و اهمیت آن برایتان توضیح دهم برای همین یه راست میرم سر اصل مطلب :

سوال اینجاست که webcache یعنی چی ؟
وقتی صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ثبت گردیدند و یا به عبارتی ایندکس شدند google indexer ها یک فراخوان یا همان کش از صفحه شما تهیه می کنند و آن را در حافظه خود ذخیره میکنند بهتر است بگوییم از آن یک snapshot تهیه می کنند .

یک نسخه از سورس کد هر صفحه و یک نسخه هم از خود صفحه که در ادامه این دو مورد بیشتر توضیح خواهم داد .

– نکته :
هر بار که در صفحه شما چیزی تغییر پیدا کند می بایست دوباره ایندکس گردد که برای این عمل همانطور که قبلا اشاره کردم وبسمتران و صاحبان وب سایت ها از گزینه fetch as google در وبمستر استفاده می نمایند .

 

حتما می پرسید چطور میتوان نسخه کش یک صفحه را دید ؟
برای مشاهده نسخه کش ، وبمستران در نتایج گوگل به شیوه زیر نسخه کش یک صفحه را مشاهده می کنند (توجه داشته باشید که بدون فاصله باید آدرس زیر را وارد کنید ) :

cache:yoursite.com

با استفاده از روش بالا همانطور که ذکر شد هم میتوانید نسخه کش شده از سورس صفحه و نسخه کش شده یا همان snapshot از خود صفحه مشاهده نمایید .

– یک ابزار کاربردی
برای مشاهده نسخه کش نیز میتوانید از ابزار google cache checker
استفاده نمایید برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک نموده و آدرس سایت مورد نظر خود را آن وارد نمایید :

http://www.googlecache.org

جدای تمام مطالب ذکر شده قطعا میخواهید بدانید که نسخه کش یک صفحه و بررسی آن به چه دردی میخورد :

 

اهمیت cache در سئو !
با بررسی و مشاهده سایت خود به صورت وب کش (webcache) آن هم به صورت text only version یک نکته را متوجه خواهید شد که ربات ها یا موتور های جستجو از متن ها و عکس ها و یا از صفحه مورد نظر من چه چیزهایی فهمیده اند ؟؟؟

حتما می بایست صفحه تان به این سوالات پاسخ دهد تا بتواند در نتایج بالا قرار گیرد :

۱) آیا محتوای من به درستی تشخیص داده شده است و یا ربات ها به موضوع صفحه من پی برده اند ؟
۲) آیا لینک ها و عنوان آنها ، متن های جایگزین به درستی تشخیص داده شده است ؟ (در برخی موارد متن های جایگزین به عنوان لینک در نظر گرفته می شوند

 

چگونه محتوای cache خود را ارتقا دهید ؟
بهتر است اول آخرین تاریخی را که صفحه شما در نتایج موتور های جستجو گوگل کش شده است را مشاهده نمایید اگر تاریخ آن مربوط به ۴۸ ساعت گذشته و یا یک هفته اخیر است گوگل وب سایت شما را یک سایت فعال می داند و برایتان اولویت بالایی قائل می شود .

می توان گفت google indexer ها زود به زود به صفحه شما سر می زنند اما اگر خلاف این است نشان دهنده این است که یا صفحه شما به سوالات ذکر شده پاسخ درستی نمی دهد و یا مشکلی در ایندکس شدن وجود دارد .

وقتی محتوای با کیفیتی در صفحه خود نداشته باشید ربات ها هم ارزشی به صفحه شما نمی دهند چون همیشه گفته ام :

“” محتوا پادشاه نیست ، محتوای با کیفیت پادشاه است “”

وقتی الگوریتم ها گوگل بفهمند که محتوای با کیفیت در صفحه شما هست شک نکنید گوگل عاشق شما خواهد شد .

 

سخن آخر
بررسی cache و دانستن روش های بهبود آن و بهینه سازی آن در نتایج گوگل روشی است که صاحبان کسب و کار و طراحان می بایست به آن توجه داشته باشند تا page rank یا رنک صفحه یا صفحات خود را بالا برند .

لینک کوتاه:

https://a4fran3.ir/?p=15114

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

مطالب تصادفی