شبکه های اجتماعیمقالات

گروه‌ها و کانال‌ها پیام رسان آیگپ

گروه‌ها و کانال‌ها پیام رسان آیگپ

گروه‌ها و کانال‌ها پیام رسان آیگپ

در این پست برخی از سوالات شما در پیام رسان آیگپ درباره گروه‌ها و کانال‌ها پاسخ داده ایم .

 

گروه‌ها و کانال‌ها پیام رسان آیگپ:

 

چه کسی می تواند مرا به گروه/کانال دعوت کند؟
هر کاربری می تواند در تنظیمات «امنیت و حریم خصوصی» تعیین کند چه کسانی بتوانند او را به گروه/کانال دعوت کنند. اگر تنظیمات را انجام ندهید تمام کاربرانی که به شماره شما و یا نام کاربری شما دسترسی دارند می‌توانند شما را به کانال ویا گروه خود دعوت کنند.

 

آیا امکان تبدیل گروه خصوصی به عمومی و بالعکس وجود دارد؟
بله؛برای تبدیل حالت گروه از خصوصی به عمومی و بالعکس، باید به قسمت تنظیمات در پروفایل گروه بروید.

 

آیا امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و بالعکس وجود دارد؟
بله؛برای تبدیل حالت کانال از خصوصی به عمومی و بالعکس، باید به قسمت تنظیمات در پروفایل کانال بروید.

 

آیا امکان انتقال کانال در آیگپ وجود دارد؟

بله؛مدارک مورد نیاز را به ربات انتقال مالکیت کانال یا گروه@IG_ChannelTransfer_BOT بفرستید.

 

تعداد کانال و گروه در آیگپ محدودیت دارد؟

کاربران بدون محدودیت می‌توانند در آیگپ کانال ایجاد کنند. اما برای ساخت گروه در آیگپ، کاربران فقط می‌توانند ۵ گروه ایجاد کنند.

 

چگونه کانال خود را در بخش ویترین ثبت کنم؟

با استفاده از ربات@IG_PopularChannel_BOT میتوانید کانال خود را در ویترین ثبت کنید.

 

چگونه در آیگپ گروه و کانال ایجاد کنیم؟

در صفحه اصلی گزینه + است که میتوان از آن برای ساختن گروه یا کانال استفاده کرد.

 

شرایط گرفتن تیک آبی کانالها چیست؟

شرایط و قوانین عمومی تایید و دریافت این نشان برای کانال‌ها در پیام‌رسان آیگپ به شرح زیر است :
تیک آبی (تایید رسمی) فقط به کانال‌ها و بات‌ها (با شناسه منحصر بفرد) اعطا خواهد شد. لذا شماره تلفن و یا شناسه کاربری که به عنوان مخاطب تعریف شده است قابلیت دریافت تیک آبی را نخواهند داشت.
هر فرد حقیقی (شناخته شده)، کسب و کار، پایگاه‌های اطلاع رسانی، سازمان و ارگان می توانند برای کانال با شناسه مشخص درخواست دریافت تیک آبی (تایید رسمی) نمایند.
بات‌ها الزاما باید توسط کسب و کار، سازمان و ارگان های رسمی ایجاد شده باشند و یا با تیم آیگپ دارای تفاهم نامه و یا قرارداد همکاری در حوزه تعریف شده باشند.
کانال یا بات باید دارای بیوگرافی (توضیح یا درباره) به همراه عکس پروفایل باشد.
در بخش معرفی کانال یا بات، راه‌های ارتباط با پدید آورنده و یا بهره بردار، به جهت ارتباط مستقیم موجود باشد.
کانال باید حداقل دارای ۵۰۰ عضو و ۱۰۰ محتوای منتشر شده در حوزه فعالیت خود داشته باشد.

 

گروه / کانال های عمومی با خصوصی چه تفاوتی دارند؟

گروه عمومی دارای شناسه منحصر به فرد می باشد که با جستجوی آن می‌توان گروه را پیدا کرد و عضو آن شد اما گروه خصوصی دارای لینک اختصاصی می باشد و امکان جستجو برای گروه و کانال خصوصی وجود ندارد .

 

تفاوت بین مدیر،ناظر و ادمین گروه چیست؟

سازنده گروه و کانال مدیر( Owner)محسوب میشود و امکان اضافه و یا حذف کردن کاربران و همچنین تعیین آنها به عنوان ادمین و ناظر را دارد.ادمین (admin)امکان تعیین دیگران به عنوان ناظر را دارد در صورتیکه کاربر ناظر (moderator )باشد تنها امکان اضافه و حذف کردن عضو را دارد.بعلاوه مدیر میتواند پستهای مربوط به ادمینها و ناظران را ویرایش کند درحالی که ناظر و ادمین فقط میتوانند پستهای مربوط به خود را ویرایش کنند.

 

چگونه میتوانم عضو گروه شوم؟

اگر گروه عمومی باشد با جستجوی شناسه گروه و اگر گروه خصوصی باشد از طریق لینک دعوت میتوان وارد شد.

 

آیا کانال های خصوصی را می‌توان جستجو نمود؟

خیر؛امکان جستجوی کانال خصوصی وجود ندارد.

 

چگونه اعلانات کانال/گروه را بی صدا نماییم؟

برای این کار سه راه وجود دارد.۱- در صفحه لیست چت با نگه داشتن کانال مورد نظر گزینه بی صدا نمایان میشود۲-سمت راست بالای صفحه گروه، گزینه اطلاع رسانی بیصدا وجود دارد۳- با انتخاب گزینه اطلاع رسانی بیصدا در صفحه پروفایل میتوان گروه یا کانال را بی صدا کرد.

 

چگونه از کانال/گروه خارج شوم؟

در لیست گفتگوها با انتخاب گروه یا کانال گزینه حذف نمایان می‌شود.

 

چگونه نام کانال/گروه را تغییر دهیم؟

در پروفایل کانال یا گروه امکان ویرایش نام کانال یا گروه وجود دارد.

 

اگر مدیر گروه را ترک کند در صورت بازگشت، آیا همچنان مدیر می‌باشد؟

خیر؛در این صورت مدیر تبدیل به عضو می‌شود.

 

آیا تعداد مدیران در کانال محدودیتی دارد؟
خیر؛ تعداد مدیران محدودیتی ندارد.

 

مشاهده کردن و فرستادن آدرس یک کانال چگونه است؟

در پروفایل کانال لینک آن قابل مشاهده است، می‌توانید لینک را کپی کرده و برای دیگر کاربران ارسال کنید.

 

آیا این امکان وجود دارد که گروه و کانال را سنجاق کرد؟

بله؛با انتخاب کانال و گروه گزینه پین نمایان می‌شود.

 

آیا این امکان وجود دارد که در گروه و کانال متن را سنجاق نمود؟

بله، با ضربه بر روی متن مورد نظر گزینه پین نمایان می‌شود.

 

چگونه می توانم مطالب یک کانال را به کسانی که عضو آیگپ نیستند ارسال کنم؟

با انتخاب پیام و با استفاده از گزینه اشتراک گذاری مشاهده شده در زیر پیام میتوانید مطلب مورد نظر را در برنامهای دیگر به اشتراک بگذارید.

 

چگونه می توانم فردی را به یک گروه اضافه نمایم؟

اگر فرد جزو مخاطبین شما باشد میتوانید او را به گروه خود اضافه کنید.

 

چگونه می توانم فردی را به عنوان مدیر انتخاب کنم؟

در لیست اعضای گروه امکان ویرایش وضعیت کاربر وجود دارد.

 

آیا امکان گزارش تخلف در کانال/گروه وجود دارد؟
برای گزارش تخلف در هر کانال یا گروهی کافیست به پروفایل موردنظر بروید و گزینه گزارش تخلف را از منو انتخاب کنید.

 

در آیگپ هر گروه حداکثر چند عضو می تواند داشته باشد؟
۵ هزار نفر

 

درصورت حذف حساب کاربری سازنده گروه/کانال چه اتفاقی می افتد؟
کانال و گروه هر دو به صورت کامل حذف می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://a4fran3.ir/?p=16508

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن