آشنایی با بازپرداخت در گوگل پلی Google Play
آشنایی با بازپرداخت در گوگل پلی Google Play
بسته به خطمشیهای بازپرداخت، ممکن Google بازپرداختهایی برای بعضی از خریدهای Google Play ارائه میدهد. همچنین میتوانید مستقیماً با برنامهنویس تماس بگیرید.
- اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده بهطور تصادفی خریدی بااستفاده از حسابتان انجام داده است، در وبسایت Google Play درخواست بازپرداخت کنید.
- اگر یک خرید Google Play در کارت یا روش پرداخت دیگری پیدا کردید که خودتان یا فرد دیگری که میشناسید انجام نداده است، تا ۱۲۰ روز بعد از تراکنش کسر هزینه غیرمجاز را گزارش دهید .
- اگر درخواست بازپرداخت پذیرفتهشدهای دارید، ببینید بازپرداخت چقدر طول میکشد.
روشهای درخواست بازپرداخت در Google Play
مهم: اگر ساکن منطقه اقتصادی اروپا یا بریتانیا هستید و خریدی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸ یا بعد از آن انجام دادهاید،
اگر مورد خریداریشده آنچه انتظار داشتید نیست، کار نمیکند یا دیگر آن را نمیخواهید، میتوانید:
درخواست بازپرداخت برای خریدهای اخیر
این دستورالعملها را دنبال کنید، اگر:
- کمتر از ۴۸ ساعت است که برنامهای خریدهاید یا خرید درونبرنامهای انجام دادهاید، میتوانید ازطریق Google Play درخواست بازپرداخت کنید.
- موسیقی، فیلم، کتاب، یا محتوای دیگری خریده باشید، ممکن است بتوانید بعد از ۴۸ ساعت درخواست بازپرداخت کنید (خطمشی زیر را ببینید).
معمولاً ظرف ۱۵ دقیقه نتیجه را دریافت میکنید، اما ممکن است دریافت آن تا ۴ روز کاری طول بکشد.
اگر خریدتان را در فهرست خریدهای اخیر پیدا نمیکنید، از وبسایت Google Play درخواست بازپرداخت کنید.
گزینهای انتخاب کنید:
این دستورالعملها را دنبال کنید، اگر:
- کمتر از ۴۸ ساعت است که برنامهای خریدهاید یا خرید درونبرنامهای انجام دادهاید، میتوانید ازطریق Google Play درخواست بازپرداخت کنید.
- موسیقی، فیلم، کتاب، یا محتوای دیگری خریده باشید، ممکن است بتوانید بعد از ۴۸ ساعت درخواست بازپرداخت کنید (خطمشی زیر را ببینید).
معمولاً ظرف ۱۵ دقیقه نتیجه را دریافت میکنید، اما ممکن است دریافت آن تا ۴ روز کاری طول بکشد.
- در رایانه، به play.google.com/store/account بروید؛
- روی «سابقه سفارش» کلیک کنید؛
- سفارشی را که میخواهید برگردانید پیدا کنید؛
- در سفارش، «درخواست بازپرداخت» یا «گزارش مشکل» را انتخاب کنید و گزینهای را که به شرایط شما مربوط میشود انتخاب کنید؛
- فرم را پر کنید و ذکر کنید که درخواست بازپرداخت دارید؛
- پیامی با این مضمون میبینید: «از اینکه مشکلات خود را با ما در میان میگذارید متشکریم». سپس ایمیلی درباره نتیجه درخواست بازپرداختتان دریافت خواهید کرد. معمولاً ظرف ۱۵ دقیقه این ایمیل را دریافت میکنید، اما ممکن است تا چهار روز کاری طول بکشد.
توجه:
- اگر چند درخواست بازپرداخت دارید، این مراحل را برای هر یک از آنها تکرار کنید.
- اگر سفارش را نمیبینید، شاید آن را با «حساب Google» دیگری خریده باشید.
برای دستگاههای سختافزاری: برای برگرداندن یا دریافت بازپرداخت بابت دستگاههایی که در Google Store خریداری کردهاید، به صفحه بازپرداخت Google Store بروید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.
اکثر برنامههای موجود در «فروشگاه Play» را برنامهنویسان شخص ثالث ساختهاند، نه Google. برنامهنویسان باید از برنامههایشان پشتیبانی کنند و مطمئن شوند برنامههایشان برای شما خوب کار میکند.
در موارد زیر با برنامهنویس برنامه تماس بگیرید:
- سؤالی درباره برنامه دارید.
- خرید درونبرنامهای انجام دادهاید اما تحویل داده نشده است، یا آنطورکه انتظار داشتید کار نمیکند.
- بازپرداخت میخواهید و بیشتر از ۴۸ ساعت از خرید شما گذشته است. برنامهنویس میتواند درباره مشکلات خرید به شما کمک کند و درخواستهای بازپرداخت را طبق خطمشیهای خود و قوانین قابلاجرا پردازش کند.
خطمشیهای بازپرداخت Google Play
خطمشیهای بازپرداخت بسته به آنچه خریداری کردهاید متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر پیوندی را انتخاب کنید.
اگر کمی بعد از اولین باری که یک برنامه پولی را میخرید، آن را حذف نصب کنید شاید بازپرداخت خودکار دریافت کنید. اگر بخواهید برنامه را دوباره نصب کنید، باید دوباره آن را بخرید و ممکن است دیگر برای درخواست بازپرداخت برای آن خرید واجد شرایط نباشید.
توجه: اگر جزئیات حساب یا روش پرداختتان را دراختیار فرد دیگری قرار دهید، بهنظر برسد از خطمشیهای ما سوءاستفاده میکنید، یا با احراز هویت از حسابتان محافظت نکنید معمولاً بازپرداخت ارائه نمیدهیم.