آموزش استفاده از هیستوگرام در اسنپ سید snapseed

آموزش استفاده از هیستوگرام در اسنپ سید snapseed

آموزش استفاده از هیستوگرام در اسنپ سید snapseed

آموزش استفاده از هیستوگرام در اسنپ سید snapseed

بگذارید هیستوگرام به شما در تعیین نوردهی مناسب تصویر کمک کند. در گوشه سمت راست پایین صفحه اصلی روی ضربه بزنید تا هیستوگرام باز شود، یا برای کوچک کردن منحنی روی آن ضربه بزنید. هیستوگرام در ابزار تنظیم تصویر قابل مشاهده باقی می‌ماند تا برای راهنمای نوردهی از آن استفاده کنید.

هیستوگرام یک منحنی ساده است که توزیع رنگ‌مایه‌ها را در تصویر نشان می‌دهد. در لبه چپ منحنی سایه‌ها نشان داده شده است، و دورترین نقطه سمت چپ آن نشانگر مشکی خالص است. در لبه راست نواحی پرنور در تصویر نشان داده شده است، و دورترین نقطه سمت راست نشانگر سفید خالص است. وسط منحنی برای نشان دادن رنگ‌مایه‌های خاکستری متوسط است.
یک توزیع ایده‌آل از یک طرف به طرف دیگر امتداد دارد، و نقطه مشکی خالص، نقطه سفید خالص و همه رنگ‌مایه‌های دیگر در بین این دو موجود است. این توزیع با تغییراتی مانند تغییر در روشنایی یا کنتراست در تصویر تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال، توزیع متداول یک تصویرِ با نوردهی مناسب به شکل زنگ است، اما همه تصاویرِ با نوردهی مناسب دارای منحنی قرینه نیستند.

بنابراین بهتر است بپرسیم، هیستوگرام چه شکلی نباید داشته باشد؟ اگر هیستوگرام به یکی یا هر دو انتهای منحنی نرسد، و نوردهی عادی مدنظر باشد، تصویر باید طوری تنظیم شود که توزیع به هر دو نقطه انتهایی منحنی برسد. برای انجام تنظیمات اصلاحی، ابزار تنظیم تصویر را باز کنید.

لینک کوتاه:

https://a4fran3.ir/?p=20341

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

مطالب تصادفی