آموزش فعال سازی گواهی SSL در وردپرس

آموزش فعال سازی گواهی SSL در وردپرس

آموزش فعال سازی گواهی SSL در وردپرس

SSL مخفف Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی (مجموعه ای از قوانین) جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است.
امروزه اینترنت به یکی از ارکان ارتباطی بین افراد و سازمان ها تبدیل شده است. بسیاری از ما روزانه اطلاعاتی از این طریق می گیریم یا می فرستیم. این اطلاعات از نظر اهمیت با هم تفاوت زیادی دارند. برخی از این اطلاعات مانند اخبار یک سایت اهمیت امنیتی چندانی ندارند، اما در طرف دیگر اسناد شخصی مثل ایمیل ها، رمز حساب های بانکی و … قرار دارند که دوست نداریم به دست دیگران بیافتند.
اطلاعاتی که در حالت عادی بین کاربران و دنیای اینترنت رد و بدل می شوند، به گونه ای هستند که یک هکر یا خراب کار حرفه ای می تواند آنها را ببیند و برای اهداف خود مورد سواستفاده قرار دهد. مثلا در یک خرید اینترنتی، زمانی که قصد دارید برای پرداخت به حساب بانکی خود وارد شوید، سایت از شما رمزعبور می خواهد. حال اگر سایت مورد نظر فاقد برنامه های امنیتی لازم باشد، ممکن است اطلاعات شما در میانه راه بدون آنکه متوجه شوید، دزدیده شوند و اگر بد شانس باشید چند روز بعد که به حساب تان سر می زنید آن را خالی شده می یابید.

آموزش فعال سازی گواهی SSL

 

برای انجام این کار در وردپرس کافیست افزونه Really Simple SSL را نصب نمایید

آموزش فعال سازی گواهی SSL

 

Auto replace mixed content: اگر این گزینه را فعال کنید کل محتوا شامل عکس ها، فیلم ها و… از http  به https  تغییر می کند.

nable WordPress ۳۰۱ redirection to SSL: با فعال کردن این گزینه لینک های قبلی از http به https بدون شکسته شدن و آسیبی به سئو انتقال پیدا می کنند.

Enable 301 .htaccess redirect:  این گزینه هم کار بالا را انجام می دهد و فرقش این است که کدهایی را به فایل اضافه می کند تا ریدایرکت ۳۰۱  فعال شود. ( اگر گزینه ی قبلی را فعال کردید دیگر نیازی به فعال کردن این گزینه نیست)

Enable javascript redirection to ssl: با فعال نمودن این گزینه کل فایل های جاوا اسکرپیت به https  تغییر می کند.

Debug: با فعال کردن این گزینه هر مشکلی برای افزونه پیش بیایید عیب یابی و برطرف خواهد شد.

Stop editing the .htaccess file: با فعال نمودن این گزینه فایل htaccess  توسط وردپرس ویرایش نخواهد شد.

 

امیدواریم از آموزش فعال سازی گواهی SSL استفاده کافی را برده باشید

لینک کوتاه:

https://a4fran3.ir/?p=19093

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

مطالب تصادفی