برطرف کردن مشکلات پرداخت حساب گوگل پلی Google Play
برطرف کردن مشکلات پرداخت حساب گوگل پلی Google Play
اگر میخواهید در Google Play چیزی بخرید اما پرداختتان پذیرفته یا پردازش نمیشود، مراحل زیر را امتحان کنید.
اگر پس از خرید چیزی مشکل یا سؤالی درارتباط با آن داشتید، مشکلات مربوط به خریدهای درونبرنامه یا برگرداندن و بازپرداخت برای خریدهای Google Play را ببینید.
پرداخت با روش پرداخت دیگر
اگر با یک روش پرداخت مشکل دارید، میتوانید پرداخت با روش دیگری را امتحان کنید.
- در تلفن یا رایانه لوحی Android، برنامه فروشگاه Google Play را باز کنید؛
- به موردی که میخواهید بخرید برگردید و روی قیمت آن ضربه بزنید؛
- روی روش پرداخت فعلی ضربه بزنید؛
- روش پرداخت دیگری انتخاب کنید یا روش جدیدی اضافه کنید؛
- برای تکمیل خرید، دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید.
برطرف کردن خطاهای کارت اعتباری و نقدی
اگر یکی از پیامهای خطای زیر را میبینید، ممکن است در کارت اعتباری یا نقدیتان مشکلی باشد:
- «پردازش پرداخت ممکن نیست: موجودی کارت کم است»
- «تکمیل تراکنش ممکن نیست. لطفاً از فرم پرداخت دیگری استفاده کنید»
- «تراکنش شما نمیتواند تکمیل شود»
- «تکمیل تراکنش ممکن نیست: کارت منقضی شده است»
- «اطلاعات این کارت را تصحیح کنید یا کارت دیگری را امتحان کنید»
برای برطرف کردن این خطاها، مراحل زیر را امتحان کنید:
کارتهای اعتباری منقضیشده یا نشانیهای صورتحساب قدیمی، دلایل رایج برای درست کار نکردن پرداختها هستند. برای بهروزرسانی این اطلاعات از Google Payments استفاده کنید:
کارتهای منقضیشده را حذف یا بهروزرسانی کنید
کارتهای منقضیشده باعث رد شدن پرداختها میشوند. برای بهروزرسانی کارتهای منقضیشده:
- با حساب Google، به سیستم https://payments.google.com وارد شوید؛
- روش پرداختی را که میخواهید برای خرید استفاده کنید، پیدا کنید؛
- تاریخ انقضای روشهای پرداخت فهرستشده را بررسی کنید.
- روشهای پرداخت منقضیشده را بردارید یا بهروزرسانی کنید.
بررسی کنید نشانی کارتتان با نشانی موجود در Google Payments مطابقت داشته باشد
اگر کارت اعتباری شما برای نشانی دیگری ثبت شده باشد میتواند باعث رد شدن پرداخت شود. بررسی کنید زیپکد با نشانی کنونیتان مطابقت داشته باشد.
- با حساب Google، به سیستم https://payments.google.com وارد شوید؛
- روش پرداختی را که میخواهید برای خرید استفاده کنید، پیدا کنید؛
- روی ویرایش کلیک کنید؛
- بررسی کنید نشانی فهرستشده با نشانی صورتحساب کارتتان مطابقت داشته باشد؛
- اگر لازم بود، نشانی را بهروزرسانی کنید.
سپس، دوباره اقدام به خرید کنید.
اگر پیام خطا با دستورالعملهایی مبنی بر ارسال اطلاعات اضافی به Google همراه بود، لطفاً آنها را ارسال کنید. بدون این اطلاعات، نمیتوانیم تراکنش را در حسابتان پردازش کنیم.
در مواردی، تراکنش بهدلیل ناکافی بودن موجودی پذیرفته نمیشود. حسابتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای تکمیل خرید موجودی کافی دارید.
ممکن است محدودیتهای خاصی در کارتتان موجب پذیرفته نشدن تراکنش شود. با سازمانی که کارتتان را صادر کرده است تماس بگیرید و درباره این تراکنش سؤال کنید و دلیل نپذیرفتن آن را جویا شوید.