آموزش افزایش امنیت واتساپ

آموزش افزایش امنیت واتساپ

آموزش افزایش امنیت واتساپ

افزایش امنیت واتساپ

ایمنی و امنیت شما و پیام‌های شما برای ما اهمیت دارد. می‌خواهیم شما با ابزارها و ویژگی‌هایی که ما برای ایمن ماندن شما هنگام استفاده از واتساپ طراحی کرده‌ایم آشنا شوید. همچنین پیوندهایی به منابع دیگری ارایه می‌دهیم که به شما در ایمن ماندن آنلاین کمک می‌کنند.

 

شرایط استفاده از خدمات ما

شرایط استفاده از خدمات ما یکی از راه‌هایی است که ما به شما در ایمن ماندن هنگام استفاده از واتساپ کمک می‌کنیم. شرایط استفاده از خدمات ما مشخص می کند چه فعالیت‌هایی در واتساپ ممنوع است. مثلا ارسال محتوای (بصورت وضعیت، عکس‌های نمایه یا پیام) غیر قانونی، موهن، افترا آمیز، تهدید آمیز، تنفر آمیز، نژادپرستانه یا غیر اخلاقی و آنچه رفتار غیرقانونی یا نامناسب را تشویق کند، شرایط استفاده از خدمات ما را نقض می‌کند. اگر به این باور برسیم که کاربر شرایط استفاده از خدمات ما را نقض کرده است، حساب آن کاربر را توقیف خواهیم کرد.

 

ابزارها

ما ابزارهای کنترلی اولیه‌ای ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید متناسب با شرایط خود تنظیم کنید تا به افزایش امنیت واتساپ از شما کمک کنند:

کنترل کردن اینکه چه کسانی اطلاعات شما را ببینند

می‌توانید آخرین بازدید، عکس پروفایل و/یا وضعیت خود با این گزینه‌ها تنظیم کنید:

همه: آخرین بازدید، عکس پروفایل و/یا وضعیت شما برای همه کاربران واتساپ در دسترس خواهد بود.

مخاطبان من: آخرین بازدید، عکس پروفایل و/یا وضعیت شما فقط برای مخاطبان دفترچه تلفنتان در دسترس خواهد بود.

هیچکس: آخرین بازدید، عکس پروفایل و/یا وضعیت شما برای هیچکس در دسترس نخواهد بود.

اگر رسید خوانده شده‌ها را فعال نکنید، رسید خواندن ارسال نخواهید کرد. البته شما نیز رسید خوانده شدن سایر کاربران را نخواهید دید.

توجه: رسید خوانده شده همیشه برای گفتگوهای گروهی ارسال می‌شود حتا اگر آن را در تنظیمات حریم خصوصی غیرفعال کنید.

هر یک از گزینه ها به روشی به افزایش امنیت واتساپ شما کمک خواهد کرد
کنترل کردن آنچه می‌بینید و با چه کسانی در ارتباط هستید

می‌توانید تعامل با مخاطبان مشخصی را در واتساپ مسدود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسدود کردن/رفع مسدودی یک مخاطب و اینکه با مسدود کردن مخاطب چه اتفاقی خواهد افتاد

 

کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارید

همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید چه چیزهایی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و ما شما را تشویق می‌کنیم همیشه مراقب باشید چه چیزهایی را به اشتراک می‌گذارید. از خود بپرسید: آیا می‌خواهید دیگران آنچه را که فرستاده‌اید ببینند؟

لطفا آگاه باشید که ما در اجرای روند معمول ارائه خدمات خود، پیام‌ها را پس از تحویل دادن به گیرنده نزد خود نگه نمی‌داریم. به محض اینکه پیام در واتساپ به مخاطب رسانده شد، برای اطمینان از ایمنی، محرمانگی و امنیت پیام شما، آن را ذخیره نمی‌کنیم.

با وجود این، وقتی شما یک گفتگو، عکس، ویدیو یا پیام صوتی را با فرد دیگری در واتساپ به اشتراک می‌گذارید، آنها یک نسخه از پیام شما را خواهند داشت. آنها می‌توانند این پیام‌ها را در واتساپ یا خارج از آن با دیگران به اشتراک بگذارند.

همچنین واتساپ ویژگی مکان دارد که می‌توانید از آن برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی فعلی و بعدی خود از طریق پیام واتساپ استفاده کنید. شما باید مکان خود را فقط با کسانی که به آنها اطمینان دارید به اشتراک بگذارید.

 

ویژگی‌های ایمنی و امنیتی پیشرفته

مشکلات را به واتساپ گزارش دهید

شما می‌توانید گزارش‌های خود را از طریق بخش تماس با ما در داخل واتساپ برایمان بفرستید.

  • در اندروید: کافی‌ست به واتساپ بروید > گزینه‌های بیشتر  > تنظیمات > راهنما > تماس با ما را بزنید.
  • در iPhone: کافی‌ست به واتساپ > تنظیمات  > راهنما > تماس با ما بروید.

هنگام ارسال گزارش  لطفا تا حد امکان به ما اطلاعات بدهید.

نکته مهم: اگر حس می‌کنید شما یا شخص دیگری در معرض خطر جسمانی یا عاطفی است، لطفاً با مقامات محلی مجری قانون خود تماس بگیرید. آن‌ها بهتر می‌توانند در این موارد به شما کمک کنند.

شما را تشویق می‌کنیم مطالب مشکل ساز را به ما گزارش دهید. لطفا در خاطر داشته باشید که برای کمک به تضمین ایمنی، محرمانگی و امنیت پیام‌های شما، بطور کلی ما محتوای پیام‌ها را نداریم و به همین دلیل توانایی ما برای تایید گزارش شما و اقدام لازم کمی محدود است.

هرگاه لازم باشد، می‌توانید از محتوای پیام عکس گرفته و آن را همراه با هر گونه اطلاعات تماس دیگری در اختیار مقامات مجری قانون قرار دهید.

 

گزارش

نخستین باری که از شماره‌ای ناشناخته پیام دریافت می‌کنید، این گزینه را خواهید داشت که مستقیما از داخل گفتگو، این شماره را گزارش دهید.

همچنین می‌توانید یک مخاطب یا گروه را از اطلاعات پروفایل آنها با انجام مراحل زیر به عنوان مزاحم گزارش کنید:

  1. گفتگو را باز کنید.
  2. روی نام مخاطب یا گروه مورد نظر بزنید تا اطلاعات پروفایل آنها را ببینید.
  3. به پایین صفحه بروید و گزارش دادن مخاطب یا گزارش دادن گروه را بزنید.

پس از گزارش، واتساپ آخرین پیام‌هایی که از یک کاربر یا گروه گزارش شده به شما فرستاده شده و همچنین اطلاعات آخرین تعاملات شما با کاربر گزارش شده را دریافت می‌کند.

 

توقیف کردن

ما ممکن است حساب‌هایی را که باور داریم شرایط استفاده از خدمات ما را نقض می کنند، توقیف کنیم. بر اساس شرایط استفاده از خدمات ما این حق را برای خود قائل می شویم که بدون اطلاع قبلی حساب شما را توقیف کنیم. لطفا در جریان باشید که گزارش تخطی یک کاربر از شرایط استفاده از خدمات ما لزوما منجر به توقیف آن کاربر یا منجر به اقدام علیه کاربر نخواهد شد.

 

هرزنوشته و پیام‌های جعلی

ما سخت در تلاشیم تا تعداد پیام‌های ناخواسته‌ای که از طریق واتساپ منتقل می شوند را کاهش دهیم. ایجاد یک فضای امن برای ارتباط کاربران‌مان یک اولویت مهم است. با وجود این، درست مانند پیامک و تماس معمولی، این امکان برای سایر کاربرانی که شماره شما را دارند وجود دارد که با شما تماس بگیرند. به همین دلیل ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم هرزنوشته‌ها و پیام‌های جعلی را شناسایی و مدیریت کنید.

هرزنوشته یا پیام مزاحم ممکن است از سوی مخاطبان شما یا سایر افراد باشد. این گونه پیام‌ها اطلاعات غلط را گسترش می‌دهند و به نحوی طراحی شده‌اند که شما را فریب داده و وادار می کنند عملی را به نحو خاصی انجام دهید. اگر پیامی مشکوک یا غیر قابل باور به نظر می‌آید، روی آن نزنید، به اشتراک نگذارید یا آن را برای کسی باز ارسال نکنید.

مراقب پیام‌هایی باشید که:

  • غلط‌های املایی یا دستوری دارند
  • از شما می‌خواهند پیوندی را باز کنید
  • درباره اطلاعات شخصی شما سوال می کنند (مانند کارت اعتباری و شماره حساب بانکی، تاریخ تولد، رمز عبور و غیره)
  • از شما می خواهند پیام را برای دیگران باز ارسال کنید
  • از شما می‌خواهند برای «فعال سازی» ویژگی جدیدی روی پیوندی کلیک کنید
  • به شما می‌گویند برای استفاده از واتساپ باید وجهی بپردازید (واتساپ یک برنامه رایگان است. ما هرگز بابت استفاده از واتساپ از شما تقاضای پول نخواهیم کرد و شما نباید برای استفاده رایگان از واتساپ هیچ کاری انجام دهید.)

 

چه باید بکنید

اگر پیام را از یک شماره ناشناس دریافت کرده‌اید، این گزینه را دارید که آن شماره را مستقیما به عنوان مزاحم به واتساپ گزارش دهید.

اگر پیام مزاحمت آمیز را از یک مخاطب دریافت کرده‌اید، پیام را پاک کنید و روی هیچ پیوندی کلیک نکنید یا اطلاعات شخصی را ارایه ندهید. به مخاطب خود بگویید پیامی که ارسال کرده هرزنوشته است و آنها را به این صفحه ایمنی واتساپ راهنمایی کنید.

شما می‌توانید گزارش‌های خود را از طریق بخش تماس با ما در واتساپ برای ما بفرستید.

 

لینک کوتاه:

https://a4fran3.ir/?p=16579

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

مطالب تصادفی